вівторок, 26 січня 2021 р.

 Діяльнісний підхід

Я працюю в класі за науково - педагогічним проєктом «Інтелект України».

Даний проєкт ґрунтується на принципах системного, діяльнісного, синергетичного, особистісно орієнтованого, компетентнісного підходів, які узгоджуються із загальнопедагогічними принципами та відображають сучасний рівень і тенденції розвитку національної системи освіти. Тож з метою формування в учнів цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, навчальної, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентностей, оволодіння засобами навчально-пізнавальної і практичної діяльності, виховання учня як громадянина України, національно свідомої, вільної, демократичної, життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір, приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях, розвиток академічної обдарованості учнів на основі виявлення їхніх задатків і здібностей, збереження і зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я. З метою реалізації проєкту я широко застосовую  діяльнісні методи навчання, «занурюючи» учнів у «ситуації успіху», що спрямовує на подолання всіх навчальних, а пізніше і життєвих перешкод. Прагну сформувати належний рівень мотивації до навчання, вміння працювати з інформацією. На кожному уроці формую емоційно-позитивний стан дитини в процесі навчання шляхом спеціального добору таких видів завдань: виконання пісень у форматі караоке, читання текстів способом стеження за диктором, презентації, робота з уривками мультфільмів (озвучування) та пошук переглянутого в тексті, вправа «Фотоапарат» тощо. Мої вихованці працюють за навчально - методичними комплектами з предметів (підручники – зошити з друкованою основою), які забезпечені комп’ютерною підтримкою (аудіо-, відеозаписами). Такі посібники маю я. Вони дають змогу ефективно реалізувати діяльнісний підхід до організації освітнього процесу. Першокласники, засвоюючи матеріал, розвивають такі пізнавальні дії, як сприйняття, осмислення, запам’ятовування, практичне застосування знань, подальше виконання навчальних дій на повторення, поглиблення та їх засвоєння. Велику увагу приділяю ознайомленню з різними способами запам’ятовування: використовую наочності, застосувую алгоритми, опорні схеми, відеоматеріали, аудіозаписи  тощо. З перших днів перебування в школі вчу  працювати в групах, парах, адже групові форми навчання дають змогу диференціювати та індивідуалізувати процес навчання, сформувати внутрішню мотивацію до активного сприйняття, засвоєння та передачі інформації, комунікативні якості, активізувати розумову діяльність, знайти креативні рішення поставлених завдань, репрезентувати результати своєї діяльності. З метою забезпечення мотивації учіння  використовую: цікавий текстовий матеріал («Хвилинки Знайка», тематичні казки); ілюстрації; дидактичні ігри; вправи, що передбачають цікавий для учнів процес виконання («Великі математичні перегони», «Орфографічні перегони», «Літературні перегони», «Зоряні перегони», «Евристичні перегони»); завдання, що спонукають до пошуку значущих для дитини результатів тощо (конкурс «Найрозумніший», конкурс знавців української мови, математична олімпіада). Діти із задоволенням виконують завдання на розвиток зорової пам’яті (піктограми, зорово-слухові диктанти, малюнки з пам’яті того, що побачили в презентації, слайд-презентації) і занотовують побачене в навчальний посібник – зошит, потім перевіряють та уточнюють, уваги (знайти помилки під час читання за диктором), спостережливості, кмітливості (розв’яжи приклади за встановлений час – «Математичні перегони», «Веселий потяг»), формулювання припущень («Придумай своє закінчення казки», «Склади вірш, римуючи слова»), встановлення послідовності певних дій (встанови послідовність подій казки і перекажи її, напиши літеру, користуючись алгоритмом написання), самооцінку (на уроках математики розфарбуй свій трофей «Кубок переможця», «Медаль переможця», «Сходинки Чемпіона»). На кожному уроці широко використовується дидактичний матеріал (пам’ятки, тести, сюжетні малюнки), правила (Мудрої Сови або Королеви Каліграфії), вказівки, алгоритмічні приписи (наприклад, алгоритм написання літер, цифр), що засвоюються учнями як уміння і навички, роздатковий матеріал, мультимедійний супровід, інформаційно-комунікаційні технології та мультимедійне забезпечення. Їх застосування дає змогу інтенсифікувати процес навчання в початковій школі, зробити його наочним і динамічнішим, скоротити час на вивчення теми, підвищити рівень сприйняття і розуміння учнями матеріалу, сформувати уміння працювати з інформацією, досліджувати. Використовую підручні засоби, бо це близьке до їхнього життєвого досвіду(кольорова вермішель, манка, квасоля,дріт).

       Для реалізації діяльнісного підходу в структуру уроку, ранкових зустрічей, в позаурочний час включаю роботу з конструкторами «Lego» та «Lego sustem», а також конструктори, танграми. З колегами 1-х класів створюємо систему власних вправ, якими ділимось на методичних об’єднаннях, обговорюємо творче застосування Lego в освітньому процесі.







 

Немає коментарів:

Дописати коментар